De wereld van het wachten

De wind waait
mijn dromen weg
Ik wacht
en ik luister
naar het gefluister
dat aanzwelt tot het beukt

Het is niet
alleen maar leuk

echoot het
in mijn kop
Dat wéét je toch?
dreunen mijn gedachten
het was dom weer te verwachten

Ik aarzel
Ik zwalk
ergens
tussen nu en hoop
geef ik maar op
Ik wil niet meer
Ik kan niet weer
Niet nu
mijn plannen
maar toch
moed ik los

Mijn hoofd rechtop
Ondanks mijn vragen
ondanks de tranen
die stil mijn angsten dragen
De tijd van wachten
drukt weer op mijn dagen
Ze vertraagt
en stopt
zet me vast
Adem in
adem uit
Al wat ik heb
is nu

De wind rukt en snukt
mijn gemoed loopt leeg
Al wat op me drukt
Al wat in mij zweeg
en lag te bakken
in gedachten
Al wat ik
ongemerkt verwachtte
Het waait weg
ver weg
het zweeft
Laadt me leeg

Tijd om te gaan slapen
morgen weer een dag
‘gezond weer op’
geen scherven meer
om bij elkaar te rapen
Het is goed
het is ok
het is wat is
Ik weet
Ik leef
nu nog

Zoals de wind
door de straten raast
in haar kracht
in hoe zij star
naar morgen blaast
Zo vast
zo verrast
zal ik
deze dagen dragen

Tot ik weer
wat zeker weet

Over Www.overwegmetkanker.nl

Over sommige aspecten rond kanker wordt veel gepraat en gedeeld. Met je omgeving, of met andere kankerpatiënten. Zoals de impact van het verlies van je haar, het ziek worden van de chemo, de strijd en de kracht die je voor de ziekte nodig hebt. Er zijn ook heel wat kleine en grote dingen die we niet delen. Of die we veel te weinig delen met de mensen om ons heen. Meestal omdat het voor onszelf ook niet helder is. Het gevolg is dat iedere kankerpatiënt zelf opnieuw het wiel uit moet vinden, in wat helpt tegen die bijwerkingen en klachten. Op deze pagina's zijn tips en ervaringen van kankerpatiënten verzameld over het hanteerbaar maken van de gevolgen van kanker. Om andere patiënten herkenning te bieden, om hen een handvat te geven, en om het makkelijker te maken er met je omgeving over te praten. Zodat je het beter uit kunt leggen, en dus ook betere hulpvragen kunt stellen.
Dit bericht werd geplaatst in Borstkanker, Kanker, Leef, Quotes en gedichten, Verwerking en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

