Deelgenoot

Ik zoek
en ik vind je
voor dat ene ogenblik

Je zegt
wat ik zou zeggen
Je vertelt
wat ik niet uit kan leggen

Ik hoor
Ik begrijp
Ik klik
We delen een blik

Dat is het
Dit is het
Ik herken mezelf
Erken mezelf

Ik weet het

Zo heb ik jou ook
nog veel te zeggen
wat jij niet uit kunt leggen

Alles in één ogenblik

  

Over Www.overwegmetkanker.nl

Over sommige aspecten rond kanker wordt veel gepraat en gedeeld. Met je omgeving, of met andere kankerpatiënten. Zoals de impact van het verlies van je haar, het ziek worden van de chemo, de strijd en de kracht die je voor de ziekte nodig hebt. Er zijn ook heel wat kleine en grote dingen die we niet delen. Of die we veel te weinig delen met de mensen om ons heen. Meestal omdat het voor onszelf ook niet helder is. Het gevolg is dat iedere kankerpatiënt zelf opnieuw het wiel uit moet vinden, in wat helpt tegen die bijwerkingen en klachten. Op deze pagina's zijn tips en ervaringen van kankerpatiënten verzameld over het hanteerbaar maken van de gevolgen van kanker. Om andere patiënten herkenning te bieden, om hen een handvat te geven, en om het makkelijker te maken er met je omgeving over te praten. Zodat je het beter uit kunt leggen, en dus ook betere hulpvragen kunt stellen.
Dit bericht werd geplaatst in Borstkanker, Kanker, Quotes en gedichten, Sociaal, Verwerking en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Deelgenoot

  1. Anna zegt:

    ‘Deelgenoot’, veel betere en positievere benaming dan ‘lotgenoot’! Ik was ook nog op ‘medestrijder’ gekomen…

    Like

    • Ik was me niet zo bewust van de betekenis van het woord ‘lot’, zette me daar niet perse tegen af. Ik wilde het accent op ‘delen’ leggen, omdat dat is wat het voor mij is. Kleine momenten in die gesprekken waarin de wereld helder voor me wordt. Kleine cadeautjes in een ogenblik. Die je ook terug kunt geven.

      Ik begrijp je weerstand tegen het woord ‘lot’ wel. Dat heeft iets machteloos. Terwijl het delen juist helpt om de grond onder je voeten stevig te maken. Maar er zijn ook momenten waarop ik lotgenotencontact juist waardeer om het kunnen delen van leed.

      Like

Geef een reactie

