Songteksten over kanker

Op deze pagina heb ik liedjes en songteksten verzameld die betekenis hebben voor kanker patiënten. De meeste nummers worden genoemd door Leo Blokhuis in een radio-uitzending over muziek en kanker. Onder de naam van de artiest vind je het lied, onder de titel van het nummer de songtekst.

Dana-Farber.org heeft een jonge kankerpatientenprogramma en daarvoor een spotify-lijst met liedjes die patiënten zelf hebben aangemeld als nummers die hen kracht geven. 

Schrijf je zelf teksten of muziek over kanker, kijk dan eens op de website van Levend Echt:

Ben je kankerpatiënt en heb je een tekst geschreven, al of niet met muziek, meldt je dan aan om mee te doen. Wij helpen je met het uitwerken van je stuk tot een volwaardige compositie die opgenomen wordt samen met een of meerdere van de ons ondersteunende muzikanten. Deze stukken worden vervolgens, digitaal, uitgegeven via iTunes, Spotify en andere wegen. Met de opbrengsten van de verkopen worden vervolgens weer nieuwe muziekprojecten voor en met kankerpatiënten opgezet.

Een Spaanse moslim groet zijn God, Acda & De Munnik

Eerst gewoon die vragen,
alles wordt een ritueel
Hoe gaat het met je arm,
je been je hoofd, en in het geheel
Het gaat toch elke keer weer beter man,
geef het nog een maand of twee
en hij lacht en ik lach terug
mmmmmmmm, ’t komt wel goed
we kijken samen naar de zee

Kees, Acda & De Munnik

Het gaat allemaal voorbij
En dat de tijd van leven telkens weer
Gewoon opnieuw begon
Niks nieuws onder de zon
Maar dat is niet waar, want jij was enkel jij
Jij hebt hier rondgedwaald
En dat wordt nooit herhaald
Als ik jouw huis zie, dan hoor jij daarbij
En naast een kinderfiets
Mis ik toch ook wel iets

Alles wat stijgt, Marco Borsato

Ik heb de wind in mijn rug en je armen om me heen
Ik geef me helemaal over en al is deze tijd geleend
Ik heb besloten dat ik elke seconde wil genieten
en dus laat al mijn zorgen vrij

Mag ik dan bij jou, Claudia de Breij

Als het einde komt,
En als ik dan bang ben,
Mag ik dan bij jou?
Als het einde komt,
En als ik dan alleen ben,
Mag ik dan bij jou?

Zeg me dat ’t niet zo is, Frank Boeijen

We doen net alsof het niet zo is
Alsof het niet zo is
Alsof het niet waar is
We doen net alsof ze gewoon verder leeft
Alsof ze gewoon verder leeft
Zelfs als het niet zo is

Change will come (Alain Clark), gezongen door O’G3ne

When your hope is gone or tainted,
And your breath is slowly running out
If the picture perfect life you made is over painted
Then remember it will always come right back around!

Change will come for you

Afscheid van een vriend, Clouseau

Zonder jou tikt de klok even snel
Maar de tijden veranderen wel
Dus ik neem afscheid, jij moet nu gaan
Weet dat je in m’n hart altijd blijft voortbestaan

Slaap zacht, je hebt het verdiend
Je vocht tot aan je laatste zucht
En ga, ga nu m’n vriend
En droom voor eeuwig opgelucht

The artist inside, Don Diablo

In your own way, with your own two hands
you gave me everything I needed every single time
so I say hey, even in hard times
you are the hope that I believe in, you’re my peace of mind

Dead of winter, Eels

So i know you’re going pretty soon
Radiation sore throat got your tongue
Magic markers tattoo you
And show it where to aim
And strangers break their promises
You won’t feel any
You won’t feel any pain

Message to myself, Melissa Etheridge

I warned myself of the blackness in my chest
The razors in my heart would never rest
It’s funny how you find just what you seek
Love is what you get when love is what you speak

Deep blue, George Harrisson

When you stand there, watch tired bodies
Full of sickness and pain
To show you just how helpless you really are
When you get down to the truth
It hurts me

Schuilen bij jou, The Kik
Engelstalig origineel van Chef’s special

Want in m’n hart weet ik donders goed
Waarom ik elke keer weer janken moet
Ik weet niet wat de toekomst biedt
En in een God geloof ik ook al niet
Maar waar ik ooit ook heen mag gaan
Waarom, wanneer, met wie
‘k Hoop dat ik jou weer zie
‘k Hoop dat ik jou daar weer zie

Time will have to wait, Ilse de Lange

This goodbye, is so loud
Cause we don’t know, when, where or how
Until then I carry us proudly
You say it’s harder for me
I think it’s harder for you

Waves, Mr. Probs

I wish I could make it easy
Easy to love me, love me
But still I reach, to find a way
I’m stuck here in between
I’m looking for the right words to say

Don’t give up the fight, Racoon

I will remember you, and all that we have been through
There is no angel, that can be more angel than you
I see you every night when your star is shining bright
And I cry and I smile, I wish you where here, with me

I got knocked down (but I’ll get up), Joey Ramone

Sitting in a hospital bed
Frustration going through my head
Turn off the TV set
Take some drugs so I can forget
I, I want life
I want my life

It really sucks

Magic and loss, Lou Reed

They say no one person can do it all
But you want to in your head
But you can’t be shakespeare and you can’t be joyce
So what is left instead

You’re stuck with yourself and a rage that can hurt you
You have to start at the beginning again
And just this moment this wonderful fire
Started up again

When you pass through humble, when you pass through sickly
When you pass through i’m better than you all
When you pass through anger and self deprecation
And have the strength to acknowledge it all

My kind of love, Emeli Sande

Cause when you’ve given up.
When no matter what you do it’s never good enough.
When you never thought that it could ever get this tough,
That’s when you feel my kind of love.
And when you’re crying out.
When you’ve fallen and can’t pick your happy off the ground
When the friends you thought you had haven’t stuck around.
That’s when you feel my kind of love.

Ronan, Taylor Swift

I can still feel you hold my hand
little man
and even the moment I knew
you fought it hard like an army guy
remember I
leaned in and whispered to you

come on baby with me
we’re gonna fly away
from here
you where my best four years

Casimir Polaski Day, Sufjan Stevens

Tuesday night at the Bible study
We lift our hands and pray over your body
But nothing ever happens

Dreamer, Dinand Woesthoff

My sweetheart,
Sweetheart.

One out of million,
Became one out of three.
One out of thousands in the world,
Became one heart in me.

And if you ever leave me,
I hope I’ll never wake up.

Over Www.overwegmetkanker.nl

Over sommige aspecten rond kanker wordt veel gepraat en gedeeld. Met je omgeving, of met andere kankerpatiënten. Zoals de impact van het verlies van je haar, het ziek worden van de chemo, de strijd en de kracht die je voor de ziekte nodig hebt. Er zijn ook heel wat kleine en grote dingen die we niet delen. Of die we veel te weinig delen met de mensen om ons heen. Meestal omdat het voor onszelf ook niet helder is. Het gevolg is dat iedere kankerpatiënt zelf opnieuw het wiel uit moet vinden, in wat helpt tegen die bijwerkingen en klachten. Op deze pagina's zijn tips en ervaringen van kankerpatiënten verzameld over het hanteerbaar maken van de gevolgen van kanker. Om andere patiënten herkenning te bieden, om hen een handvat te geven, en om het makkelijker te maken er met je omgeving over te praten. Zodat je het beter uit kunt leggen, en dus ook betere hulpvragen kunt stellen.
Dit bericht werd geplaatst in Quotes en gedichten en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

